ING wil de concurrentie aangaan met partijen als Google, maar dan op de mobiele telefoon.
"Degene die de meeste klantinformatie heeft, heeft de meeste macht." Aldus marketingdirecteur Diederick van Thiel van ING. Banken kunnen steeds minder winst halen uit traditionele activiteiten en moeten daarom ook op andere manieren geld verdienen.
Volgens Van Thiel verzamelt Google een schat aan informatie over het zoekgedrag van mensen op internet. Deze informatie kan worden ingezet bij het leveren van persoonlijke diensten aan gebruikers.
Het aantal contactmomenten tussen een klant en de bank is volgens van Thiel de afgelopen jaren dankzij internet vervijfvoudigd.
Het bankconcern wil deze informatie inzetten om klanten persoonlijker te gaan benaderen. Op internet kan ING het volgens Van Thiel niet meer winnen van de Googles en de Microsofts, maar de mobiele telefoon is volgens hem nog onontgonnen terrein. "Wij willen hier een wereldspeler in worden."
[Bron: http://www.dutchcowboys.nl/,
ING gaat concurrentie aan met Google.]
2 december 2008
ING gaat concurrentie aan met Google
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten