Over Mediadokter 2.0

Een samenvatting van wat er op de leukste en beste Nederlandse weblogs te vinden is. Luister naar de rubriek Mediadokter 2.0 in het radioprogramma Live uit Lloyd op Radio Rijnmond (dinsdag tussen 14.30 en 15.00 uur).

13 januari 2009

Phishing tijdens internetbankieren mogelijk door JavaScript-lek


Cybercriminelen misbruiken een bug in JavaScript in de grote browsers om met een pop-up naar inloggegevens te hengelen tijdens het internetbankieren.
[Bron: http://www.webwereld.nl,
Phishing tijdens internetbankieren mogelijk door JavaScript-lek.]

1 reacties:

Anoniem zei

Beste Erik,

Ik ben geen internet goeroe maar ik ben wel iemand die veelal 30 dagen antivirussoftware uitprobeer. Zo stuitte ik al 2 jaar geleden op het duiste antivirussoftware van A2. Na de scanning kwam deze ook al op de proppen dat Java een bedreiging vormde, dus waarschijnlijk ook een lek. Ik heb toen een mail gestuurd naar De Postbank. Ik kreeg van één of andere hoge drs. een bevestiging dat Java een lek had. Gebied mij eerlijk te zeggen dat ik nooit problemen heb gehad met het gebruik van de Postbank website. A2 herkende het lek dus al maar de meeste scanners dus niet. Maar ja, toch intressant dat deze melding nu pas gedaan wordt.