17 september 2009

Geen MP3 Heffing


Ondanks huilebalkende Nederlandse artiesten en een vrij krachtige graailobby, komt er voorlopig GEEN heffing op mp3-spelers, harddisks en dvd/harddiskrecorders. Ernst Hirsch Ballin heeft, net als drie jaar geleden, weer een stokje gestoken voor deze absurde belastingmaatregel: “...Consumenten hoeven niet te vrezen dat mp3-spelers en dvd-harddiskrecorders fors duurder worden door een nieuwe heffing. Minister Hirsch Ballin (Justitie) wil het bestaande thuiskopiestelsel de komende drie jaar bevriezen...”. Dit betekent uiteraard niet dat er niets aan de hand is, want er wordt wel gedacht over andere maatregelen, zoals het verbieden van downloaden, en: “...Als het kabinet instemt met het voorstel heeft de Tweede Kamer de handen vrij voor rigoureuze veranderingen...”.
[Bron: http://retecool.com,
Geen MP3 Heffing.]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten