Het idee is simpel en niet nieuw: breng veel mensen bij elkaar en regel hierdoor top deals. Zo hebben we de afgelopen jaren al diverse initiatieven voorbij zien komen. Maar waarom maken group buying sites juist nu zo’n explosieve groei door?
De opkomst van social media speelt zeker mee in het succes. Daarnaast zetten deze sites in op schaarste. Je hebt maar een korte tijd om te reageren en ze geven je het gevoel dat je deze unieke deal niet mag missen. Ik kreeg via een vriend een uitnodiging voor mycitydeal onder het mom “zo kom je goed de crisis door”. Ofwel de huidige economie helpt deze sites natuurlijk ook een handje mee.
Trendwatchers lijken ervan overtuigd dat group buying heel groot gaat worden. Er zijn inmiddels wereldwijd al meer dan 500+ group buying platforms, waarbij Groupon en LivingSocial twee van de grootste zijn.
[Bron: http://www.dutchcowboys.nl/,
De kracht van group buying.]
19 oktober 2010
De kracht van group buying
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten