Social Media volget opvallend trouw de traditionele rolpatronen van vrouwen en mannen. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van wetenschappers aan de University of Texas.
De onderzoekers merken op dat vrouwen en mannen bij hun activiteiten op sociale netwerkplatformen duidelijk afwijkende prioriteiten tentoon spreiden. Die trends zijn volgens hen bijzonder vergelijkbaar met de verschillen die vaak ook in het dagelijkse leven kunnen worden opgemerkt. "Uit het onderzoek blijkt dat 62,8 procent van de vrouwen commentaren en ander materiaal op hun profiel publiceren," merkt het magazine Online Media Daily op. "Bij mannen houdt daarentegen slechts 55,6 procent zich daarmee bezig. Dat doet volgens de onderzoekers veronderstellen dat vrouwen meer geneigd zijn om zich in te laten met persoonlijke communicatie. Bovendien lijken vrouwen veel meer geneigd te zijn dan manen om foto's met elkaar te delen."
[Bron: http://www.dutchcowboys.nl/,
Social Media volgt traditionele rolpatronen.]
1 december 2010
Social Media volgt traditionele rolpatronen
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten