Als een consument vermoedt dat bedrijven onzorgvuldig omgaan met zijn gegevens bij het toesturen van reclame kan hij klagen bij het online klachtenloket www.privacywaarborg.nl. De klachten worden in behandeling genomen door de DDMA Privacy Autoriteit.
Deze laatste presenteert op 28 januari – de Internationale Dag van de Privacy- haar jaarverslag 2010, waarin zij verslag doet van haar werkzaamheden. Sinds de lancering van het klachtenloket in mei 2010 kwamen ruim 60 klachten binnen. Verreweg de meeste klachten (67%) gingen over een niet-werkende afmeldhyperlink bij e-mailnieuwsbrieven. Ook telemarketing en lead-generation zijn aanleiding voor klachten. 85% van de klachten is inmiddels opgelost.
[Bron: http://www.dutchcowboys.nl/,
Niet werkende afmeldhyperlink meest gehoorde klacht.]
1 februari 2011
Niet werkende afmeldhyperlink meest gehoorde klacht
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten