Het IAB maakt zich terecht zorgen om zogenaamde supercookies. Deze ‘supercookies’ (o.a. flashcookies) verzamelen net zoals reguliere cookies informatie over het surfgedrag van de computergebruiker maar bewaren deze informatie buiten de internetbrowser, waardoor de gebruiker weinig tot geen grip heeft op de informatie en moeilijk kan overgaan tot het verwijderen ervan.
"Gelukkig zit het overgrote deel van onze industrie op één lijn en stelt de consument centraal. De vele voordelen die het gebruik van de reguliere cookies voor de gebruiker bieden, gaan hierbij hand in hand met een transparant en open beleid omtrent de materie en laat de keuzevrijheid en middelen hiertoe bij de gebruiker. Deze andere types zogeheten supercookies zijn best hardnekkig en een smet op een zuiver en eerlijk privacybeleid" zegt Joris van Heukelom, voorzitter van de Nederlandse tak van het IAB.
[Bron: http://www.dutchcowboys.nl/,
Zorgen bij IAB om Hardnekkige ‘supercookies’.]
1 maart 2011
Zorgen bij IAB om Hardnekkige ‘supercookies’
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten